Prețul corect – cum vând întreprinderile sociale?

Cele mai multe organizații care au dezvoltat afaceri sociale uită adesea că fără ”prețul corect” al produselor/serviciilor pe care le vând, nu există bani pentru scopul lor social și pentru beneficiarii pe care-i deservesc.

Totul este despre marketing. Dacă o întreprindere socială nu reușește să transmită clar calitățile, atributele și valorile înglobate în produse/servicii realizate, atunci clienții nu le vor valoriza pe de a întregul, iar afacerea se va chinui sa rămână pe linia de plutire.

  • înțelegeți-vă valoarea a ceea ce vindeți pe piață
  • înțelegeți-vă costurile reale a ceea ce produceți.

Metode de stabilire a prețului unui produs sau serviciu:

1. În funcţie de costul total

Este metoda cea mai cunoscută și cea mai folosită în cazul produselor. Aici stă la bază costul total pentru fiecare produs care se calculează ca sumă între costul materiilor prime, costul forţei de muncă, al altor cheltuieli care nu intră direct în realizarea produsului, şi costul cheltuielilor de administraţie.

2. În funcţie de competiţie

Aceasta este o metodă despre care se spune că e cea mai folosită în stabilirea unui preţ. Se poate utiliza atât la servicii cât şi la produse. Metoda presupune stabilirea pretului în funcţie de competiţie.

3. În funcţie de consumator

Aceasta este o metodă foarte utilă şi foarte importantă, mai ales datorită faptului că fiecare client este preocupat de preţuri. Primul lucru pe care îl facem este să ne uităm la preţ. Această metodă analizează comportamentul consumatorului când vine vorba de preţ.

4. Metoda mixtă

Aceasta vine de la utilizarea unei strategii de preţ, care să includă toate metodele de mai sus. Este metoda cel mai greu de folosit deoarece trebuie să se realizeze 3 analize din 3 perspective diferite. Pe de altă parte, ea poate da unei întreprinderi sociale preţul cel mai exact, atât din punctul de vedere al consumatorilor, cât şi din cel al cheltuielilor totale şi al concureţei.

A se vedea si metodele enuntate aici: Getting your pricing right.

 

This entry was posted in Antreprenoriat social, Economie sociala, intreprindere sociala, proiect Erasmus+, sustenabilitate organizationala and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *