Întreprinderile sociale și sustenabilitatea

Factorii de succes ai unei afaceri sociale sustenabile pot fi diverși și, uneori, surprinzatori. Un antreprenor social trebuie să-și pună întrebarile:

– cum găsesc echilibrul optim între scopul meu social și scopul economic, de realizare profit?

– cum devine afacerea mea socială sustenabilă, durabilă și gata să se dezvolte, să treacă într-o alta fază?

Răspunsurile posibile nu sunt simple deloc și nici ”tratament” pentru orice întreprindere socială:

a) identificarea și combinarea cea mai potrivită a resurselor prea puțin utilizate; de exemplu, folosirea unor resurse ignorate de alte afaceri poate fi un atuu.

b) ieșirea din modelul de gândire și acțiune filantropic si adoptarea de know-how, aptitudini și atitudini de tip corporatist.

c) uneori, alegerea structurii legale a afacerii sociale și a strategiilor comerciale poate duce la atragerea mai multor parteneri și fonduri, decât dacă ar avea statut de ONG.

d) o prezentare inteligentă a produsului, identificarea lui cu un anumit mesaj social sau o anumita imagine îl păstrează mai ușor în conștiinta cumpărătorului.

e) respectarea legile pieței și gustul/nevoile consumatorilor; fidelizarea lor!

Teme de reflecție pentru sustenabilitatea operațională: afacerea socială își acoperă costurile de operare? Prețurile produselor/serviciilor noastre permit acoperirea cheltuielilor de producție? Se generează profit? este acesta suficient să susțină creșterea afacerii sociale? Poate afacerea să facă față unei furtuni financiare sau de imagine? Cât de mult ajută ”economisirile” făcute, astfel încât afacerea socială să nu moară, în cazul pierderii unei surse majore de venit?

This entry was posted in Antreprenoriat social, Dezvoltare organizationala, Economie sociala, intreprindere sociala, sustenabilitate organizationala and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *