Cinci lecții de stimulare a antreprenoriatului printre tineri

Șomajul in rândul tinerilor este una dintre cele mai mari provocări, nu numai în România, ci și la nivel global. Implicarea tinerilor în antreprenoriat și în afaceri sociale poate fi o soluție, din ce în ce mai des recunoscută ca fiind viabilă.

Lecțiile celor care au dezvoltat asemenea programe de stimulare a antreprenoriatului ne feresc de viitoare greșeli și ne fac să înțelegem mai bine unde, cum și când să transformăm/inovam în această direcție:

Aici, cinci lecții, pentru toate organizațiile care au urechi să ”audă” și înțelepciune să transforme:

  1. Nu implicați doar tinerii, ci luați ”la bord” și familiile lor, dar și comunitatea. Rolul lor este subestimat în începerea și operarea unui business social sau de alt fel. Gasiți căi sa îi câștigați de partea voastră. Este vital!
  2. Concepeți și livrați programele de training de antreprenoriat, astfel încât să dezvolte tinerilor și alte tipuri de skills-uri – ”life skills”, ele sunt mai atractive și folositoare și dincolo de afacerea în sine.
  3. Acordați atenția cuvenită întrebării cheie – Cum potem susține tinerii să își găsească surse financiare pentru afacere? Investigați surse posibile, modele și produse financiare pentru tineri.
  4. Folosiți mentori – aceștia îi ajută pe tineri sa își rafineze ideea de afacere și planul de business. Îi pot conecta la rețele cu alți antreprenori, le pot oferi modele de rol și de succes.
  5. Fiți flexibili! Gata să vă adaptați intervenția și proiectul pentru contexte diferite, pentru factori diferiți. Problemele tinerilor în demararea unei afaceri pot fi diverse și provocatoare, cele mai multe sunt ”locale”, la firul ierbii, la firul comunității respective.

ILO: Stimulating Youth Entrepreneurship: Barriers and incentives to enterprise start-ups by young people

This entry was posted in Antreprenoriat social, Economie sociala, ONGuri tineret, proiect Erasmus+, proiecte pentru tineri and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *